Global

Supporting magazine paid $30000 to doorman over rumour he fathered love child

Supporting magazine paid $30000 to doorman over rumour he fathered love child

In a report published Thursday, The New Yorker detailed a $30,000 payment made by the company in 2015 to a former Trump Tower doorman pushing unconfirmed but salacious rumors about Trump, raising additional questions about Cohen's involvement with AMI and other media organizations.

Both the woman alleged to have had the affair and the National Enquirer reporter who worked on the story dismissed the ex-doorman's claims as not credible.

The contract stipulated that he would have to pay a $1 million penalty if he talked about the rumor or the deal to remain quiet.

President Trump's personal attorney, Michael Cohen, told the AP that he spoke with the Enquirer about the rumor as a spokesman for Trump while the magazine was researching the story but denied having any knowledge about payments to Sajudin. "That's the bombshell claim of a disaffected former Trump staffer who is peddling the allegation to various media outlets, including The National Enquirer, a sister publication of RadarOnline.com".

"When we realized we would be unable to publish ... we released Sajudin from the exclusivity clause that had accompanies his $30,000 payment", he added.

"He's infamous for making up stories", Sajudin's ex-wife Nikki Benfatto said to the New York Daily News.

On Monday, the Federal Bureau of Investigation raided Cohen's hotel room and office looking for information about the McDougal and Daniels payouts, Trump's infamous Access Hollywood tape, and communications between Cohen, Trump, Pecker, and AMI's chief content officer Dylan Howard.

More news: Yankees-Red Sox brawl after Tyler Austin hit by pitch

But four longtime Enquirer staffers directly familiar with the episode challenged Howard's version of events. The media company later said it paid McDougal for a series of "fitness columns and magazine covers". Ten days later, he directed a $130,000 payment to porn star Stormy Daniels in exchange for her silence about an alleged affair with Trump in the mid-2000s. Daniels had signed a non-disclosure agreement but has since sued to claim the agreement was void because Trump had not signed it. McDougal has since said that she regrets signing the non-disclosure agreement and is now suing to get out of it.

The National Enquirer has also denied that the Trump Organization had any role in its decision to squash the doorman's story, saying the story's lack of credibility led it to be shelved.

Now. I'll leave it up to lawyers and campaign finance experts as to whether any agreements have not been fully met or whether any of these payoffs amount to an in-kind contribution to Trump's campaign. As a general practice, however, sources agree to be paid for their tips only upon publication.

"If your intent is to get a story from the source, there's no upside to paying upfront", said George, who sometimes handled catch-and-kill contracts.

"I believed from the beginning it was not true", reporter Sharon Churcher told the New Yorker.

"After passing the test, Sajudin demanded he be paid his entire source fee - $30,000 - up front, or he was going to take the story elsewhere", Radar Online wrote.

Whether or not Sajudin's account is true, the revelation that AMI effectively paid the ex-doorman what amounted to "hush-money" is the latest in an emerging pattern of schemes to "catch-and-kill" negative stories about the president, which may have hurt his chances at the presidency.